12 januari 2018 om 00:00
iBOOD

Bosch Wasmachines

Bosch Wasmachines
Was alles maar zo simpel

Wat voor leven je ook leidt, aan één iets valt niet te ontkomen: de was. Als je er dan toch aan moet geloven, maak het jezelf dan op z'n minst zo comfortabel mogelijk. Met deze Serie 6-wasmachines van Bosch heb je de beste, snelste en stilste wasresultaten die je je voor kunt stellen. 

Ga je voor het i-DOS model, dan hoef je je zelfs geen zorgen meer te maken over je wasmiddel en -verzachter; dat wordt dan volledig automatisch gedoseerd.

12 januari 2018 om 02:16
Varg007 Gebruiker

Als ik een van deze wasmachines bestel, kan ik hem dan pas op 1 februari laten bezorgen?

Beantwoorden

12 januari 2018 om 07:55
Saari Gebruiker

*knip*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een geheel identiek product.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 08:53
samco123 Gebruiker

Dat klopt niet helemaal: de 2e (WAT28542NL) kost daar net als bij ao.nl 649

Beantwoorden

12 januari 2018 om 09:33
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dat is zeker mogelijk, Varg007.

Deze machines worden op 24 januari aan de vervoerder, XXL Care, overgedragen. Zij leveren ze vervolgens binnen (maximaal) 14 dagen aan je uit. 1 februari valt binnen deze 14 dagen, dus dit is een optie. Je kunt jouw voorkeur bij XXL Care aangeven zodra je een afleverafspraak ontvangt of vooraf via de contactgegevens die je kunt vinden bij de bezorgvoorwaarden (klik).

Beantwoorden

12 januari 2018 om 11:38
Varg007 Gebruiker

Ah, dat is heel fijn. Ik zit nog te twijfelen voor welk model ik precies zal gaan maar dat komt wel goed.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 08:12
Bart792 Gebruiker

Let op: het I-DOS systeem in deze wasmachine kan slechts 1 wasmiddel doseren: Of wit-wasmiddel óf kleur-wasmiddel. Moet je iedere keer dat je een was draait nadenken of je het IDOS systeem aan of uit moet zetten, en dat vergeet je natuurlijk een paar keer. Niet handig. Je kunt de wasverzachter ook niet vervangen voor wasmiddel om zodoende twee wasmiddelen te kunnen doseren.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 09:55
BowlerTD Gebruiker

Ik heb deze wasmachine en heb dit echt nog nooit als nadelig ervaren. De meeste wasjes die ik doe gebruik ik hetzelfde wasmiddel en verzachter voor en de witte was die ik af en toe doe kan ik zelf wel bedenken dat het idos systeem uit moet.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 10:16
Susantigoon Gebruiker

Of het handig is moet ieder voor zich maar uitmaken, maar ik HAAT apparaten die voor mij gaan “denken”.

Gaat geheid een keer goed fout, ben je knap de Sjaak, en ik acht mijzelf (voorlopig nog althans) prima tot dat denken in staat, daarnaast vind ik het volstrekt geen punt om bij elke was de juiste pod te mikken.

Overigens vind ik het nog steeds curieus dat mensen 2 apparaten nemen ipv 1 was/droogcombinatie, maar dat terzijde.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 11:23
loeberce Gebruiker

In een gezin met drie kinderen waar veel gesport wordt wil je niet hoeven wachten met wassen omdat je de drogerfunctie gebruikt. En vaak is de droog capaciteit de helft van de was capaciteit. Dus waar laat je de andere helft natte schone was dan?

Beantwoorden

12 januari 2018 om 10:24
peter.s Gebruiker

Ik ben wel benieuwd naar deze berekening:

Model van 549,- is A+++-30%, met:

Energieverbruik 137 kWh per jaar, gebaseerd op 220 standaard katoenwasprogramma’s volgens norm energielabel

Model van 449,- is A+++, met:

Energieverbruik per cyclus: 1,05 kWh
Energieverbruik per jaar: 122 kWh

Ik snap dat er een klein verschil in trommelinhoud zit (1KG), maar 122 / 1.05 = 116 wassen per jaar, terwijl de A+++-30% een berekening heeft op basis van 220 wassen per jaar (wat neerkomt op 0622 KWh per was. Dat is feitelijk 40% minder dan de A+++ machine.

Overigens gebruikt de A+++ machine 83 liter water per was en de A+++-30% maar 45 liter.

Afgezien van de zuinigheid (want die cijfers zijn toch niet te vergelijken), wat is het grote verschil tussen de eerste en de laatste (behalve I-dos en die KG extra inhoud)?

Beantwoorden

12 januari 2018 om 11:12

Beide machines hebben een energieklasse van A+++-30%. We gaan dit bij het eerste model aanpassen.

De grootste verschillen heb je reeds genoemd. Het laatste model is wat stiller (wassen: 51 dB(A) versus 48 dB(A) en centrifugeren: 76 dB(A) versus 72 dB(A)). Ook heeft hij een vlekherkennings functionaliteit. Daarnaast heeft hij trommelverlichting.

Er zijn ook enkele verschillen in de beschikbare programma’s. Ik raad je daarvoor aan om de specificaties even naast elkaar te leggen:

Model 1: http://www.bosch-home.nl/productoverzicht/wasmachines-en-drogers/wasmachines/voorlader-wasmachines/WAT28461NL#/Tabs=section-technicalspecs/Togglebox=-1188775611/Togglebox=-1813380346/Togglebox=-336960570/Togglebox=-753322468/Togglebox=1158003891/Togglebox=288060324/Togglebox=769197164/Togglebox=635155855/

Model 3: http://www.bosch-home.nl/productoverzicht/wasmachines-en-drogers/wasmachines/voorlader-wasmachines/WAT28650NL?search=WAT28650NL#/Tabs=section-technicalspecs/Togglebox=-1188775611/Togglebox=-1813380346/Togglebox=-336960570/Togglebox=-753322468/Togglebox=1158003891/Togglebox=288060324/Togglebox=769197164/Togglebox=635155855/

Beantwoorden

12 januari 2018 om 13:24
Jhe1986 Gebruiker

Ik heb zojuist een wasmachine besteld. Echter is het niet duidelijk welke service hierbij verleend wordt? Betreft dit de full service of de drempel service?

Dit is namelijk niet aangegeven en er kon ook niet voor gekozen worden..

Beantwoorden

12 januari 2018 om 13:49

Op al onze wasmachines (en wasdrogers) geldt de full service :-)

Alvast veel plezier met je nieuwe wasmachine!

Beantwoorden

13 januari 2018 om 09:50
kikke002 Gebruiker

Ik zou wel goed controleren dat ze het goed aansluiten. Bij mijn wasdroger hadden ze de afvoer compleet verkeerd aangesloten met lekkage als gevolg. Moest ik alsnog zelf aan de slag….

Beantwoorden

12 januari 2018 om 14:07
manke_nl Gebruiker

Met stoom is zuiniger en meer hygiënisch

Beantwoorden

13 januari 2018 om 16:31
Villainke Gebruiker

Kan ik mijn eco cheques bij jullie kwijt?

Beantwoorden

14 januari 2018 om 00:24
Moderator Paul Moderator

Er kan niet met eco cheques betaald worden bij iBOOD.

Beantwoorden

14 januari 2018 om 10:28
staaks Gebruiker

Beste Paul moderator

Nog bedankt voor de snelle en perfecte aflevering van de wasmachine.

Wanneer ik de wasmachine registreer bij Bosch vragen zij een aankoopnota?

Deze is niet bijgeleverd bij de afhandeling?

Stuurt Bosch nog een bewijs van registratie bij aanmelding of hoe gaat het in zijn werk?

Ik wil graag dat het een en ander kloppend is.

Met vriendelijke groet,

Jan Staaks

Amsterdam

Beantwoorden

14 januari 2018 om 10:40
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen staaks,

Je kunt je factuur ook terug vinden in je account. Ga naar bestellingen en service en vervolgens selecteer je de wasmachine. Daar vind je de optie download factuur. Wanneer je je wasmachine geregistreerd hebt krijg je hier meestal wel een bevestiging van. Mocht dit niet het geval zijn dan kun je het beste even contact opnemen met Bosch. Zij kunnen dan wel voor je nagaan of je wasmachine goed geregistreerd is.

Beantwoorden

17 januari 2018 om 13:24
MAKJumper Gebruiker

Wanneer worden deze geleverd? Zie hier namelijk dat “staaks” zijn machine al heeft ontvangen!

Met vriendelijke groeten,

Tom

Beantwoorden

17 januari 2018 om 14:20

Hoi Tom,

De levering van de wasmachine van staaks betreft er één van een bestelling uit december, niet uit deze Flash Sale.

Met betrekking tot jouw bestelling: We verwachten de machine op 24 januari over te dragen aan de vervoerder, zij leveren deze vervolgens binnen 14 dagen uit.

De bezorging van deze aanbieding loopt via xxlcare | Van Spreuwel Transport of Alert Logistiek. Als klant word je automatisch gemaild door onze bezorgservice over de bezorgdatum. In de e-mail wordt tevens een link gestuurd, via deze link kun je de levering verplaatsen naar een ander tijdstip. De avond voor de levering, na 21.30 uur, is het mogelijk om via https://xxlcare.eu te zien binnen welk tijdvak de bezorger zal komen. Je dient op de afgesproken dag de gehele dag aanwezig te zijn op het door jou opgegeven adres.

Als je niet reageert op de e-mail voor het maken of wijzigen van een afspraak, zul je door de Customer Service van de bezorgservice gebeld worden. Als je verder vragen hebt over je levering, kun je voor vragen altijd terecht bij customerservice@xxlcare.eu en je kunt de status van je levering in real time volgen op https://xxlcare.eu. Je wordt 30 minuten van te voren door de chauffeur gebeld. Heb je andere vragen, dan kun je gewoon terecht bij onze iBOOD customer service, customerservice@ibood.nl of via dit forum.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

24 januari 2018 om 11:39
Aatse Gebruiker

Op 14 januari besteld, verwachte levering volgens IBOOD ‘24 januari’. Vervolgens lees je dat vanaf de 24e de wasmachines worden overgedragen aan de vervoerder. Wij hebben om de vervoerder te helpen de wasmachine al afgevoerd, ervan uitgaande dat levering op 24 januari (vandaag) zou plaatsvinden.

Communicatie van IBOOD: ‘ Mogelijk neemt de leverancier per email of telefoon contact met je op over de leverdatum en/of het tijdstip. Het kan zijn dat er geen track&trace-code beschikbaar is’. Niet heel concreet..

Worst case wordt de wasmachine in de 2e week van februari afgeleverd en zitten wij zonder wasmachine. XXcare gecontacteerd maar zijn niet te bereiken.

Nogmaals IBOOD, prima site, leuke aanbiedingen, alleen de afhandeling en levering is naar mijn inzien onduidelijk.

Mvg

Beantwoorden

24 januari 2018 om 21:54
Moderator Paul Moderator

Hallo Aatse,

Bij elke deal in deze wasmachine sale werd verwezen naar de bezorgvoorwaarden om je te informeren over het proces. Doordat de bezorging uiterlijk 2 weken vanaf vandaag plaatsvind, zal dat niet later dan 7 februari zijn en dat is nog de 1e week van die maand.

Per email is de vervoerder bereikbaar via customerservice@xxlcare.eu

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

26 januari 2018 om 10:11
MAKJumper Gebruiker

De machine is bij mij geleverd. Helaas is de 10 jaar waarborg enkel voor de Nederlandse klanten van iBOOD. Dit stond natuurlijk niet vermeld bij de beschrijving. Net zoals er niet stond vermeld dat de retour van een oud machine enkel in Nederland is (dit hebben ze wel opgelost).

Beantwoorden

13 maart 2018 om 16:43
mbenschop Gebruiker

Mars010

Beantwoorden

13 maart 2018 om 18:07
cstaals Gebruiker

Cstaals

Zie review.

Bosch machine werkt super.

Bezorging scoorde wel slecht.

Beantwoorden

26 maart 2018 om 14:34

Bedankt voor jullie reviews! We nemen per mail contact met jullie op. :-)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.