11 augustus 2020 om 00:00
iBOOD

Hombli Smart Home

Product expert aanwezig

Hombli Smart Home
'Licht aan, Motown playlist afspelen'

Het mooie van smart home technologie is dat het helemaal in te richten is naar jouw behoeftes. En nog mooier is dat het eenvoudig op te zetten is met de producten van Hombli, een nieuw merk op de markt. Zo is ook jouw huis binnenkort helemaal slim en is jouw gemak nog groter.

Zo, even koffie zetten nu. *Klik.*

11 augustus 2020 om 00:02
jb567890987654 Gebruiker

Hebben ze ce keurmerk?

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 00:59
Moderator Paul Moderator

Ze zijn goedgekeurd voor Europees gebruik.

Beantwoorden

13 augustus 2020 om 22:27
mdrongelen Gebruiker

Volgens mij vraagt hij iets anders

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 00:33
FlyingDuck Gebruiker

Heeft er iemand ervaring met de Hombli Smart Indoor Camera en dan met name dat je hem binnen (achter de ruit) op de vensterbank naar de tuin laat kijken? Overdag schat ik in dat het beeld wel ok zal zijn (ik heb wel een tuin op het zuiden.. zonlicht?) maar ben ook benieuwd naar de infrarood functie en wat het beeld zal zijn vanachter de ruit naar de tuin? Ik heb wel wat verlichting in de tuin.. Als we naar bed gaan is het gordijn dicht (dus camera zal dan tussen de ruit en het gordijn staan) en het licht in de woonkamer is uit..

Ik hoop dat iemand mij advies kan/wil geven? Zal dit werken of moet ik toch echt aan een buiten camera gaan denken?

Bedankt alvast!

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 01:54
QuerulouS Gebruiker

Ik heb dezelfde constructie, zolang je maar voldoende licht in je tuin hebt dan kan hij aardig duidelijk beeld genereren. Bijvoorbeeld, ik heb in me voortuin een led wand lamp van 8W, 4,5meter vanaf me gevel staat een straat lantaarnpaal, ik vind het duidelijk genoeg voor een binnenkamers. Echter, infra rood zal nooit werken met een raam ervoor, de IR weerkaatst waardoor je niks van buiten meer ziet. Dus gewoon IR uitschakelen en voldoende verlichting in de tuin aan zetten.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 01:57
QuerulouS Gebruiker

Binnenkamers = binnencamera

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 16:32
FlyingDuck Gebruiker

Bedankt voor de info, zeker nuttig, txs

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 01:06
DAVID-V1980 Gebruiker

Wat is de breedte van de ledstrip?

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 13:24
Official Product Expert Hombli Expert Official Product Expert

De led-strip is 1 cm breed.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 01:48
themarich Gebruiker

Wat is de lengte van de voedingskabel naar de ledstrip? En is deze te verlengen? Zodat de voeding binnen kan en de strip buiten (beschut).

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 14:07

De lengte van de voedingskabel is 1m20. hier kan uiteraard kabel tussen geplaatst worden, of een verlengkabel op aangesloten worden. De strip kan zonder problemen buiten geplaatst worden!

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 04:22
flyingmonique Gebruiker

Er staat dat de Hombli Smart Deurbel een oplaadbare batterij heeft. Ik vermoed dat je dan je deurbel drukker om hem op te laden er moet afhalen? Is dat iets dat redelijk goed bevestigd is en je niet door er aan te trekken of een clip induwt zomaar kan verwijderen? Ik denk alleen maar aan diefstal want dat is wel het belangrijkste van het hele pakket.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 13:15

De deurbel wordt bevestigd aan een bijgeleverde dekplaat met een ongewone inbusschroef, een potentiële dief zal zelf een Hombli deurbel moeten hebben, of grof geweld moeten gebruiken om de bel los te maken van de dekplaat. Ook kan de deurbel via de achterzijde permanent opgeladen worden als de usb kabel naar buiten geleid wordt.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 06:16
NielsM1983 Gebruiker

Heeft iemand enig idee of de ingestelde (met de app) tijdschema’s voor de schakelaars ook werken als je telefoon niet met het WiFi of internet is verbonden?

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 07:23
01234 Gebruiker

Ja, ik heb die en dat werkt.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 08:19
NielsM1983 Gebruiker

Bedankt!

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 06:41
Guus Benders Gebruiker

Iemand ervaringen met die deurbel?

Heb 2 drukkers nodig. En om blind voor €220 een bel te kopen zal ik moeilijk aan de vrouw verkocht krijgen.. ;)

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 13:17

Mijn ervaringen tellen misschien niet, maar ik zie al wat positieve ervaringen in de rest van de opmerkingen! Ook heeft u natuurlijk retourrecht, mocht het uiteindelijk toch niet bevallen, iets waarvan wij niet verwachten dat u het nodig zult hebben.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 07:09
Ally036 Gebruiker

Hoi,

Een paar maanden geleden heb ik de Hombli deurbel met chime hier gekocht. Ik ben erg tevreden. Ik was in eerste instantie bang dat ik hem te vaak op zou moeten laten maar die angst was ongegrond om 2 redenen.

1-  de deurbel bevestig je met een plaatje aan de deur. Dat plaatje kan je erop plakken of schroeven. In dat plaatje haak je als het ware de deurbel en die maak je met een klein schroefje vast. Hef is een kleine handeling om hem er weer af te halen maar geeft in mijn ogen net wel die extra bescherming tegen diefstal. (Wil een dief hem hebben dan kan dat natuurlijk altijd hè)

2- ik hoef de deurbel maar 1 x in de maand op te laden. Volgens mij wordt er bij mij gemiddeld aangebeld. Opladen doe ik meestal s nachts en in de ochtend hang ik hem er weer op. Is makkelijk zat.

Ik ben geen verkoper van Hombli maar wil hier best nog wat vragen beantwoorden van potentiële kopers.

Groet,

Edwin

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 07:16
Ally036 Gebruiker

Hoi,

In antwoordt op de vraag van flyingduck. Infrarood is niet te gebruiken achter glas. Het infrarode licht weerkaatst op het glas en je ziet niets meer. Dit is tenminste mijn ervaring.

Grt,

Edwin

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 10:22
FlyingDuck Gebruiker

Bedankt Edwin voor je advies..

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 07:42
FREDVANDENENDE Gebruiker

Hoeveel apparaten/stekkers kun je installeren op de app ?

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 13:18

Hier is geen limiet aan!

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 07:47
FREDVANDENENDE Gebruiker

Je kan de video beelden opslaan opslaan in The Cloud.

Is dat alleen hun Cloud of ook bij Google Drive of OneDrive of zo ?

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 13:19

U kunt beelden ofwel in onze cloud opslaan, of lokaal op een SD kaart. Als u eventueel later beelden wilt verplaatsen naar andere cloud services vanaf de SD kaart, dan is dat eventueel mogelijk.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 07:55
VierstraeteV Gebruiker

Kan je hem op meerder apple toestellen gebruiken zoals 2 iphones en ipad

Mvg

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 13:26

Ja, je kan inloggen op hetzelfde account, of meerdere accounts lid maken van een “familie”. Verschillende leden binnen in een familie kunnen dan verschillende rechten verleent worden, zoals alleen apparaten kunnen bedienen, of ook apparaten kunnen verwijderen en toevoegen.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 07:57
FREDVANDENENDE Gebruiker

Kan ik ook de LSC smart connect app gebruiken ?

Die heb ik al voor iets anders en werkt prettig.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 13:29

Dit zou u aan de ontwikkelaar van de app kunnen vragen, of hier apparaten die op het Tuya platform draaien kunnen worden toegevoegd, wij zijn hier zelf niet bekend mee.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 08:18
regrombout Gebruiker

Goedemorgen,

Is de GU10 lamp ook te schakelen met de bewegingssensor van Philips hue?

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 14:21

De Philips Hue lamp is helaas gebaseerd op een ander platform, ander apparaten op het tuya platform kunnen wel met elkaar samenwerken.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 08:21
FREDVANDENENDE Gebruiker

Ik kan op de site van Hombli geen lijst vinden met apparatuur die geschikt is voor de afstandsbediening. Bestaat die ?

Zal je net zien dat mijn oude JVC versterker (zo maken ze ze niet meer) er niet op staat.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 11:58
master-k Gebruiker

als het er niet op staat (er staan er zeeer veel op) kan je het ook aanleren, of een andere van jvc uittestten, werkt meestal ook.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 13:21

Master-k zei het al even, maar om nog even te bevestigen: Alle infra-rood afstandsbedieningen kunnen aangeleerd worden, zolang u de originele afstandsbediening nog heeft. Als een apparaat al vermeld staat in de lijst is dat wel makkelijker natuurlijk, dan staat alles al klaar voor u.

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 06:01
Cath22 Gebruiker

Met geluk kom je niet verder dan aan uit via Google stem commandos.

Ik heb meerdere custom aangemaakt. Na koppeling van de app met Google worden maar twee gezien. En dan alleen aan uit.

Andere instellingen kunnen wel via de app, maar dan is een gewone afstandsbediening nog steeds sneller en makkelijker. De app is langzaam in het opstarten en naar het apparaat gaan.

Mijn Ziggo xl media box wordt ondanks beloften nog steeds niet ondersteund, ook niet via de custom instelling

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 10:19

Als uw ziggo box een infra-rood afstandsbediening heeft, dan kan hij altijd handmatig toegevoegd worden. Mocht het niet lukken, dan zou ik even contact met onze support opnemen via support@hombli.com.

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 15:35
Cath22 Gebruiker

Hahaha, goeie, nooit antwoord van gehad.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 11:27
Vincent139 Gebruiker

Moet Hombli Universele IR Afstandsbediening Hub niet altijd in het “zicht” staan van de te bedienen producten?
Kan ik mijn Tv en Airco en rolluiken bedienen als deze hub deze niet allemaal tegelijk kan zien?

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 11:56
master-k Gebruiker

ik heb die Ir hub, werkt goed, ook als het er achter en niet direct in het zicht staat (via reflecties?)

Beantwoorden

master-k Gebruiker

maar van de ene kamer naar de andere zal niet lukken.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 11:54
master-k Gebruiker

Kan ik met die camera via google home de live en opgenomen beelden opvragen en op mn tv via chromecast laten afspelen?

(bv hey google, stream camera oprit op tv living)

Is de camera compatibel met synology?

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 13:23

Een link naar de Google assistent kan (voor de klant) gratis bij ons worden afgesloten per apparaat. Synology is helaas niet compatible met de Hombli service.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 11:55
tictac3 Gebruiker

Ben ook wel benieuwd of het via je eigen cloud kan. Dwz een eigen server, OneDrive, GoogleDrive of iets dergelijks.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 13:30

Beelden kunnen worden opgeslagen via onze cloud service, of lokaal op een SD kaart.

Beantwoorden

luukkikkert Gebruiker

@Expert: al wakker? ;-)

Zie hierboven een aantal vragen staan die ik ook heb…

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 12:06
luukkikkert Gebruiker

Wat is de geluidssterkte van de gong?

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 12:41
Ally036 Gebruiker

Echt hard! Ding dong met galm. Je kan ook andere deuntjes opzetten.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 12:15
master-k Gebruiker

Ik heb ook al zo’n hombli stekker, het lukt me echter niet het verbruik via de app af te lezen (staat altijd op 0)

Ook werkt deze niet in mn garage (onvoldoende wifi)

Een tweede exemplaar wou ik ook gebruiken en de verliesstroomschakelaar sprong direct uit, deze stuur ik terug!

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 13:31

U kunt misschien het beste even contact met ons opnemen via support@hombli.com, dan kijken we met u mee voor het verbruik, dit zou de stekker wel moeten meten.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 12:34
Ally036 Gebruiker

De gong van de bel is hard en je kan verschillende deuntjes opzetten.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 12:48
Moderator Jelle Moderator

De expert is onderweg om al jullie vragen te beantwoorden.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 12:55
daansjes Gebruiker

Kunnen de beelden, als er aangebeld wordt op de Google hub gepresenteerd worden?

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 13:32

Een link naar de Google assistent kan (voor de klant) gratis bij ons worden afgesloten per apparaat.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 14:01
Pruis Gebruiker

Kan dit gekoppeld worden aan Homey zodat alle slimme apparaten vanuit 1 app bestuurd kunnen worden?

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 14:23

Ik heb even gekeken op de site van homey en zij geven aan ondersteuning te hebben voor Tuya apparaten!

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 14:33
Pruis Gebruiker

Die schakelaars: stel dat je 7 spotjes in serie achter elkaar hebt hangen. Als ik het goed begrijp zet je die draadloze schakelaar voor het eerste spotje en kan je dan met de app de 7 spotjes op die lijn besturen?

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 15:34

Als de spots in serie zitten, dan maakt het niet uit waar de schakelaar geplaatst wordt, dit kan voor, midden of achter zijn. Als het om Hombli spotjes gaat, dan is de schakelaar natuurlijk helemaal niet meer nodig, die kunt u dan individueel bedienen vanuit de app!

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 16:06
Vincent033 Gebruiker

Is het mogelijk om naast het knippen op maat de Led strip ook te verlengen. Zo ja wat is dan de maximale lengte?

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 16:28

Er kan niet extra led strip aan de led strip geplakt worden, hier zo u dan meerdere led strips voor moeten gebruiken. Het voordeel is dat u deze dan ook individueel kunt bedienen.

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 16:26
Pruis Gebruiker

Er staat compatibel met alle andere merken op het Tuya-platform. Dus als ik pakweg een raamsensor van het merk WOOX koop en koppel, zou ik in de app van Hombli kunnen configureren dat – ik zeg maar iets – mijn lampen van Hombli groen kleuren als het raam open gaat? Of heb je daar de app van Tuya voor nodig om met meerdere merken samen te werken?

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 16:29

Wat u omschrijft werkt inderdaad, alle tuya apparaten kunnen toegevoegd worden aan de Hombli app om vanuit de app met elkaar samen te werken!

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 17:02
gualcosta Gebruiker

Suppose I buy several products (e.g. doorbell and indoor camera) and want to use the cloud, do I have to pay the subscription per product or one per account?

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 18:47

The Cloud subscription is paid per device, you can of course use local solutions like an SD card instead, or rely on the snapshots sent to your phone during alerts, as well as the live stream you can access at any time. No subscription is required!

Beantwoorden

11 augustus 2020 om 23:47
riaaz_rifa.nl Gebruiker

1) Wat is de maximale afstand tussen de deurbel en de chime?

2) Zit er een vertraging (hoeveel?) tussen het tonen van het beeld van de deurbel op een Nest Hub/Chromecast?

3) Hoe koppel je andere merken Tuya sensors (die een hub nodig hebben) aan de Hombli app?

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 10:46

1) De maximale afstand is 300 meter, best een hoop!

2) Hier kan een paar seconde vertraging in zitten, afhankelijk van de kwaliteit van het thuisnetwerk

3) Door in de app op het plusje te drukken en de categorie te selecteren waar het apparaat in zit. De app geeft dan instructies hoe het desbetreffende apparaat toegevoegd moet worden.

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 00:25
Pruis Gebruiker

De spots: stel dat je ze uitschakelt met je gewone (bestaande) muurschakelaar, hoe lang bewaren ze zonder stroom hun instellingen? Ik lees namelijk op internet reviews dat bv de action lampen (ook tuya platform) na korte tijd geen stroom volledig opnieuw ingesteld moeten worden in de app. Hoe zit dat met de Homli lampen?

En kan je makkelijk verschillende lampen op 1 circuit koppelen zodat ze samen aan/uit gaan of dimmen/van kleur veranderen?

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 10:50

De lamp zal zonder stroom niet zijn connectie met het netwerk vergeten, dit is alleen als er iets veranderd op het netwerk, waardoor de verbinding niet meer automatisch tot stand kan komen, of als het signaal op de locatie van de lamp niet sterk genoeg is op het moment dat hij ingeschakeld wordt.

Om meerdere producten tegelijk te bedienen kunnen in de app vrij eenvoudig scenario’s gemaakt worden om apparaten aan elkaar te linken.

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 13:45
Pruis Gebruiker

Bedankt. Beantwoord je ook nog even de vragen op de volgende pagina?

Beantwoorden

12 augustus 2020 om 15:34

Ah, bedankt voor de tip!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.