7 juli 2020 om 00:00
iBOOD

Lexar Opslagmedia

Lexar Opslagmedia
Veilig, snel en veel...

...want er is één ding waar je in deze digitale wereld nooit genoeg van kan hebben en dat is opslag. Er is altijd wel een extra app die je wilt downloaden, een video die je bewaren wilt of een reeks foto's van dat epische feest die gepreserveerd moet worden.

En dat moet wel zo veilig mogelijk gebeuren! Daarom kies jij voor hoogwaardige opslagmedia van Lexar, het premium merk als het om digitale opslag gaat.

7 juli 2020 om 07:59
gilbertmulder Gebruiker

Mooie prijs voor de geheugenkaartjes, jammer van de lange levertijd.

Beantwoorden

7 juli 2020 om 13:52
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Gilbert,

Het is ons zojuist gelukt om de verwachte verzenddatum 2 weken naar voren te halen!

Beantwoorden

7 juli 2020 om 08:30
Bietekwiet0 Gebruiker

Ik heb net enkele zaken besteld. Wat zie ik ? Verzenddatum blijkt 28 juli te zijn, met dank aan de Lexar producten ! Dat is wel bijzonder laat hé ibood. Nu moet je niet alleen prijzen vergelijken met andere winkel, maar ook nog eens doorheen de tijd.

Beantwoorden

7 juli 2020 om 10:11
Jeweetwelzelf Gebruiker

Kunnen deze in een ip buiten camera? Ik zie minimaal nul graden Celsius……. Ik weet niet hoe koudkoud de camera wordt…..

Beantwoorden

7 juli 2020 om 11:19
HomeKit Gebruiker

Als je er een zoekt voor een ip camera koop je beter een samsung pro endurance

Beantwoorden

7 juli 2020 om 11:27

Hoi Jeweetwelzelf,

Ik weet ook niet hoe koud het in jouw IP camera kan worden, dit kun je het beste checken bij de fabrikant van jouw camera.

Beantwoorden

7 juli 2020 om 12:06
kwibox Gebruiker

Het word tijd dat iBood een keer flink op de vingers getikt wordt over misleidende “van” prijzen (zeker met dat “we hanteren de officiele advies prijzen”-geneuzel, want dat is simpelweg misleiding).

De Lexar SL200 portable SSD 512GB heeft nooit de adviesprijs van 149 euro gekregen. Van tweakers.net (https://tweakers.net/nieuws/169024/lexar-komt-met-externe-sl200-ssd-met-usb-c-aansluiting.html) ik citeer:

uitvoeringen met 512GB en 1TB aan opslagcapaciteit gaan respectievelijk 90 en 160 dollar kosten. Omgerekend en met btw komt dat neer op 97 en 172,50 euro. Officiële Europese adviesprijzen zijn nog niet bekend.

Ik weet niet met wat voor omrekenkoers jullie rekenen, maar ineens 50 euro meer lijkt me een beetje veel….

Beantwoorden

7 juli 2020 om 12:09
kwibox Gebruiker

Hier overigens nog het orginele persbericht: https://www.lexar.com/lexar-announces-new-sl200-portable-ssd/

Beantwoorden

7 juli 2020 om 13:57
woetsie Gebruiker

@ Kwibox Adviesprijzen is het meest misleidende reclame korting die er is consumenten op een dwaalspoor brengen door flinke kortingen op de adviesprijs.

Adviesprijzen geven fabrikanten af maar het kan zijn dat een adviesprijs  buiten de Europese unie lager is, als het zelfde product in Europa wordt verkocht kan de adviesprijs hoger liggen, ook leveranciers die het product verkopen van bepaalde fabrikanten van buiten de EU  hanteren andere adviesprijzen.

Veel merkloze producten waarvan er maar 1 fabrikant is waaruit wordt geproduceerd en onder verschillende namen wordt verkocht zitten er al verschil in adviesprijzen terwijl het allemaal het zelfde product is in uiterlijk en inhoudelijk.

Adviesprijzen gewoon gebakken lucht maar wel een misleidende verkoop truck maar zo werkt dat in de reclame wereld je krijgt 10% korting maar in werkelijkheid heb je geen 10% korting om als voorbeeld te noemen.

Beantwoorden

7 juli 2020 om 14:12
kwibox Gebruiker

Dat snap ik zeker. De reacties van iBood hierop is echter altijd dat men de adviesprijs van de fabrikant gebruikt. Daar deze in dit geval (zoals zovaak helaas) niet klopt, ben ik wel benieuwd naar de reactie…

iBood heeft tegenwoordig bijna alleenmaar van die zogenaamde “acties” (waarmee ze altijd van beweren zo ontzettend veel goedkoper te zijn). Echter zijn die acties vaak gebaseerd op niet kloppende adviesprijzen en voor een site die zich profileerd als koopjes-site vind ik dat schandelijk (want dat is simpelweg bedrog) en daar mag iBood wel eens mee stoppen.

Kijk naar tokos als CoolBlue of Bol.com; die beweren niet eens de goedkoopste te zijn maar scoren met goede klantenservice en snelle bezorging.

Beantwoorden

7 juli 2020 om 14:24
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag kwibox,

Doordat iBOOD geen vaste voorraad heeft, moeten ze als van prijs de oorspronkelijke adviesprijs gebruiken. Die oorspronkelijke adviesprijs wordt bepaald door de fabrikant en kan afwijken van de werkelijke eerste verkoopprijs. Voor meer informatie over de adviesprijs klik hier.

Die adviesprijs mag je natuurlijk wat van vinden, maar die wordt niet door iBOOD bepaald. Uiteindelijk gaat het toch ook om de prijs die je werkelijk betaald en niet om de adviesprijs? :-) In dat bericht van Tweakers wordt ook aangegeven dat de officiële Europese adviesprijzen nog niet bekend was. Die wordt uiteindelijk ook bepaald door de fabrikant.

Beantwoorden

7 juli 2020 om 15:29
woetsie Gebruiker

Ibood de laatste berichtgeving  slaat nergens op, uiteindelijk gaat het toch ook om de prijs die je werkelijk betaald en niet om de adviesprijs?

Dat is het probleem met adviesprijzen en werkelijke verkoopprijzen misleiding vind ik als consument.

Ibood zegt we hebben geen voorraden en moeten ze als van prijs de oorspronkelijke adviesprijs gebruiken wie zijn ze?

Ibood verkoopt toch hun producten en bepaalt toch de verkoop prijs een fabrikant of leverancier bepaald toch niet de verkoop prijzen of ibood is al onderneming ingezet voor en door fabrikanten en leveranciers om hun waar te verkopen? en voorraden is in eigen beheer doet niets ten zake kan zijn door beperking eigen opslag ruimte maar je verkoopt tenslotte het product, en prijsafspraken van bepaalde partijen opkoop en weer doorverkoop

Adviesprijzen hoef je niet te vermelden als je bepaalde producten verkoopt het gaat tenslotte om de verkoop prijs die op de website staat vermeld dat kan adviesprijs met korting en uiteindelijk de verkoop prijs zijn kan ook alleen verkoop prijs zijn met korting op bestaande verkoop prijs het is maar net hoe je je produckten aan de man brengt en verkoopt.

Maar in veel gevallen adviesprijs met kortingen en dan als uitkomst de verkoopprijs zijn misleidende verkoop trucks de consument denkt namelijk fikse kortingen te krijgen wat werkelijk niet waar is.

Edited by: Paul
iBOOD heeft geen vaste voorraad en kan/mag daarom niet de verkoopprijs van de afgelopen 3 maanden als van-prijs vermelden.
De producten zijn namelijk niet continu in de afgelopen 3 maanden aangeboden.
Daarom is iBOOD verplicht om de adviesprijs als referentieprijs te gebruiken.
Er is dus zeker geen sprake van misleiding, ook al zie jij dat misschien anders.
Bovendien zijn er meer bedrijven die de adviesprijs als referentieprijs gebruiken. Fonq bijvoorbeeld.

Beantwoorden

7 juli 2020 om 15:38
Schredder Gebruiker

Verspilde moeite van de moderators. woetsie en kwibox (what’s in a name) willen maar 1 antwoord horen, maar die krijgen ze niet omdat iBood hun huiswerk gedaan heeft.
Over Coolblue kan ik wel een paar niet service gerichte topics vullen, om maar over de Bol partners te zwijgen…

Beantwoorden

7 juli 2020 om 16:06
cricketeer Gebruiker

HAhaha bij “Kijk naar tokos als CoolBlue of Bol.com; die beweren niet eens de goedkoopste te zijn maar scoren met goede klantenservice en snelle bezorging.” ben ik gestopt met lezen.

De business van iBOOD is niet de beste service bieden, maar je de laagste prijs geven.

Daarom adverteert Coolblue groot met hoe goed hun service is en promoot iBOOD groot hun lage prijzen.

Beantwoorden

7 juli 2020 om 16:25
Moderator Lisa Moderator

Dit topic is bedoeld voor de Lexar opslagmedia en niet voor een discussie over onze algemene werkwijze. Opmerkingen mogen gestuurd worden naar: community@ibood.com.

Verdere berichten die off-topic zijn zullen worden geknipt.

Beantwoorden

9 juli 2020 om 20:28
RindertSlagter Gebruiker

San Jose, USA, June 27, 2020 – Lexar, a leading global brand of flash memory solutions, today announced the new Lexar® SL200 Portable SSD.

The family line of SSD products continues to expand and grow stronger with this latest addition to the SSD portfolio. This portable drive lets you take your data on-the-go, so you’re covered in the field or the office. To keep your data secure, it’s drop-, shock-, vibration-resistant, and features an advanced security solution with 256-bit AES encryption. The sleek SL200 has a premium finish available in 512GB and 1TB of storage space. It also displays more than adequate transfer speeds of up to 550 MB/s and a write speed of up to 400 MB/s1. It’s easy to connect to your system using the included USB Type-C to USB Type-C or USB Type-C to Type-A cable, and it’s ready to use.

Lexar® SL200 Portable SSD is available this month at an MSRP of $89.99 USD (512 GB) and $159.99 USD (1TB).

All Lexar product designs undergo extensive testing in the Lexar Quality Labs, facilities with more than 1,100 digital devices, to ensure performance, quality, compatibility, and reliability. For more information visit http://www.lexar.com

Beantwoorden

10 juli 2020 om 00:25
Susantigoon Gebruiker

*knip*

Edited by: Lisa
Off-topic.

Beantwoorden

7 juli 2020 om 12:13
JonneBE Gebruiker

256 GB Lexar Fingerprint JumpDrive | F35 | USB 3.0

Op t plaatje staat 128G en in de omschrijving lees ik 64 GB. Kan het bevestigd worden dat dit idd om 256 GB opslag gaat.

Merci.

Beantwoorden

7 juli 2020 om 15:33

Hoi JonneBE,

Deze is 256 GB, we gaan de specificaties en images aanpassen.

Beantwoorden

7 juli 2020 om 12:14
JonneBE Gebruiker

Ik bedoel in de specificaties ipv omschrijving

Beantwoorden

7 juli 2020 om 19:18
flobel68 Gebruiker

Er klopt iets niet met de prijs van de 64 GB micro sd-kaarten. Ze hebben dezelfde prijs en de “adviesprijs” van de tragere versie was hoger.

Beantwoorden

8 juli 2020 om 00:34
Arjan0.1 Gebruiker

128 GB JumpDrive | V100 | USB 3.0

Er staat dat deze is bedoeld voor PC en Mac, zou het echter mogelijk zijn deze voor 1 of 2 spellen op mijn PS4 te gebruiken?

Beantwoorden

8 juli 2020 om 09:17
Moderator Dimitri Moderator

Goedemorgen Arjan0.1,

Uit persoonlijke ervaringen adviseer ik toch om te overwegen voor een externe HDD of SSD te gaan om spellen op te slaan.

Beantwoorden

8 juli 2020 om 13:19
Boldonio Gebruiker

Zit alweer op mijn bestelling te wachten. Begin dit jaar een prullenbak (Simplehuman Sensor Prullenbak | 40 L) besteld. Toen nooit geleverd :-(. Wel geld terug gehad. Nu zelfde prullenbak besteld, zou vandaag verstuurd worden, maar hoor niks meer. Ik ben bang dat hetzelfde gaat gebeueren met deze prullenbak. Ben ik er toch weer ingetrapt :-(

Beantwoorden

8 juli 2020 om 23:22
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Boldonio,

Heb je inmiddels een verzendbevestiging ontvangen?

Beantwoorden

10 juli 2020 om 00:28
Susantigoon Gebruiker

Heel fijn, maar daar gaat het hier nu eventjes niet over, toch…?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.