26 mei 2020 om 00:00
iBOOD

Rowenta Ventilators

Rowenta Ventilators
Standje: Föhnen.

Trek een blik verkoeling open met één van deze Rowenta verkoelers. 's Nachts of overdag: u vraagt, zij draaien!

26 mei 2020 om 00:59
sekir Gebruiker

Van de week besteld en even uitgestest. Super tevreden, het is muisstil en superkrachtig en zeer robuust.

Een Aanrader.

Beantwoorden

26 mei 2020 om 01:43
Hastyace Gebruiker

De Rowenta Statiefventilator Turbo Silence Extreme VU5640, en het stilste standje is?

Beantwoorden

26 mei 2020 om 06:54
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen Hastyace,

Geluid op krachtigste stand: 60 dB(A)
Geluid op stilste stand (nachtstand): <45 dB(A)

Beantwoorden

26 mei 2020 om 08:46
Stephan-1990 Gebruiker

De vu5640 bedoelde ik, daar zit dus wel een afstandsbediening bij?

Beantwoorden

26 mei 2020 om 08:56
Moderator Thom Moderator

Goedemorgen Stephan-1990,

Nee, er zit geen afstandsbediening bij deze ventilator.

Gr. Thom

Beantwoorden

26 mei 2020 om 07:02
Stephan-1990 Gebruiker

Zit er een afstandbediening bij?

Beantwoorden

26 mei 2020 om 07:13
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen Stephan-1990,

Over welke ventilator gaat je vraag specifiek? Bij deze zit hij bijvoorbeeld wel bijgeleverd.

Beantwoorden

26 mei 2020 om 08:07
JoMaHip Gebruiker

Hallo,

Klopt de breedte van de VU6670 wel? 28 cm staat er. Hij lijkt veel dunner. Of is de voet 28 cm? Zo ja, hoe breed is de ventilator zelf?

Beantwoorden

26 mei 2020 om 08:16
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen JoMaHip,

De ventilator zelf is ongeveer 21,5 x 18,5 cm breed (omdat hij ovaal is).

Beantwoorden

26 mei 2020 om 08:20
dhstork Gebruiker

Iemand ervaring met de Sulent Confort? Lijkt me een prima ding, maar ben benieuwd of er iemand praktijkervaring mee heeft.

Beantwoorden

26 mei 2020 om 08:41
PC2K Gebruiker

Vraagje aan de mensen die vorige keer ook een turbo silence hebben gekocht; heeft jullie electro motor ook een brom geluid. Ik weet niet of het hoort of een defect is. Is relatief lage frequentie brom. Uiteindelijk wel stiller dan mijn goedkope ventilator, maar minder stil dan gehoopt.

Ik neem aan dat de statiefvariant van de turbo silence praktisch hetzelfde is als het tafel model? Heb nog wel een extra nodig. Maar als daar ook een brom in zit is het wel jammer.

Beantwoorden

1 juni 2020 om 15:01
resnonverba Gebruiker

Hier ook een bromgeluid, nogal storend bij het slapen.

Beantwoorden

26 mei 2020 om 09:11
PC2K Gebruiker

Die Rowenta Silent Comfort. Even lopen googlen naar een eventuele vervangende filterset, maar kan die niet vinden. Wel jammer als je zo een apparaat koopt en geen vervangende filter meer kan krijgen, is er een onderdeel nummer waar ik op kan zoeken? Als ik zoek, krijg ik alleen filters voor andere Rowenta apparaten.

Is het eigenlijk een HEPA type filter of is dit een minder goedwerkende filter (op de rowneta be site staat dat het wasbaar is?).

Beantwoorden

26 mei 2020 om 09:39
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen PC2K,

Dit ga ik voor je navragen.

Beantwoorden

26 mei 2020 om 11:45
dhstork Gebruiker

Voor zover ik heb kunnen zien lijkt het om een uitwasbaar filter te gaan. Echter, ik ben -net als PC2K- wel benieuwd of je een vervangend filter kan kopen. Immers, het filter kan herbruikbaar zijn, maar alles kan ook kapot.

Beantwoorden

26 mei 2020 om 20:19
Moderator Bas iBOOD Moderator

Nee, deze hoeven niet te worden vervangen, maar kunnen schoongemaakt worden met een droge doek of stofzuiger.

Voor vervangende onderdelen verwijs ik je graag door naar de fabrikant.

Beantwoorden

26 mei 2020 om 09:46
CathVD Gebruiker

Hallo

Had vorige week hier een vraag gesteld, maar vergeten terug te keren voor het antwoord…

Hebben deze ventilatoren het EUROPESE EC logo? Niet te verwarren met het “China Export” CE label?

Beantwoorden

26 mei 2020 om 09:51
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen CathVD,

Ja die hebben ze.

Beantwoorden

26 mei 2020 om 10:28
tompoes88 Gebruiker

Beste Niek,

vraagje ivm Rowenta Statiefventilator Turbo Silence Extreme VU5640.

Bevat het bedieningspaneel enige verlichting?  (hopelijk niet

Bedankt!

Beantwoorden

26 mei 2020 om 10:30
Moderator Thom Moderator

Goedemorgen Tompoes88,

Ja, er is verlichting wanneer deze op de stille of turbo stand staat.

Beantwoorden

26 mei 2020 om 11:05
BiedendeGeit Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een directe link naar een identiek en voordeligere deal.

Beantwoorden

26 mei 2020 om 11:41
dhstork Gebruiker

Zo, zowel de Rowenta HQ8110F0 (huiskamer van +/- 42m2) als de VU6670 (slaapkamer) besteld. Ja, iBood (en Rowenta) geven wel aan dat ze koelen, maar het blijven ventilatoren en geen airco’s. Onze kamers zullen dus in de zomer niet koud worden, maar hopelijk is de gevoelstemperatuur wel een stuk lager dan zonder.

Toch ben ik (nog steeds) op zoek naar ervaringen van eerdere kopers. Iemand?

Beantwoorden

26 mei 2020 om 13:44
Stephan-1990 Gebruiker

Is er al iets bekend of er een afstandsbediening bij zit?

Beantwoorden

26 mei 2020 om 13:57
Stephan-1990 Gebruiker

Ah ok bedankt,

Bij bol zag ik hem wel staan op een afbeelding met afstandsbediening en bij de reviews zie je dat hij er niet bij zit. Jammer dan pas ik

Beantwoorden

26 mei 2020 om 14:22
dhstork Gebruiker

Graag gedaan. Misschien is de VU6670 een goed alternatief? Heeft wel een afstandsbediening en is hier ‘slechts’ €10,- duurder dan de VU5640. Echter is dit wel een torenventilator. Ik heb die laatste vandaag hier gekocht.

Beantwoorden

26 mei 2020 om 16:58
Xerzan Gebruiker

Vorig jaar heb ik de Rowenta Eole VU6670 gekocht. Ik ben zeer tevreden over deze ventilator, ik vind dat deze erg stil is. Het enige mankement wat ik opgemerkt heb is dat de afstandsbediening van erg slechte kwaliteit is. De afstandsbediening voelt ontzettend breekbaar aan en ik was al bang om die kapot te maken toen ik die open wilde maken om batterijen in te doen, dus heb ik die nooit uit kunnen proberen. Aangezien ik deze zelf voornamelijk gebruik in mijn slaapkamer naast mijn bed om te slapen, was een afstandsbediening niet zozeer noodzakelijk.

Beantwoorden

26 mei 2020 om 17:16
bbarendse Gebruiker

Hi,

Ik heb de VU5640 *knip* en ik zie een aantal vragen van mensen:

- Er zit geen afstandsbediening bij (bij de iets luxere VU5670 wel, maar die wordt hier niet aangeboden)

- Er branden geen lampjes bij de ‘gewone’ standen 1 en 2, maar er brandt wel een lampje bij de ‘turbo-boost’ en bij de ‘silent night’ stand

- ‘Silent Night’ is met 45dB echt redelijk stil en geeft toch een aangenaam briesje.

Overall een goede, kwalitatieve en robuuste ventilator.

TIP aan ibood: ik zou graag de VU5670 langs zien komen. Deze is nog stiller (35dB), heeft wel afstandsbediening en een timer en een iets luxere chromen voet en voorkant

Beantwoorden

26 mei 2020 om 23:02
Ben_hoedemakers Gebruiker

Ik wou deze bestellen, maar bjj bestelling komt pas dat deze enkel leverbaar is in Nederland.

Zeer vervelend en enerverend voor mensen in Belgie. Staat nergens vermeld, ben al een hele tijd aan het opzoeken en vergelijken en nu blijkt dat ik hem niet kan aanschaffen.

Mijn profiel is Belgisch, dan hoef ik de exclusief Nederlandse aanbiedingen echt niet te zien. Wat eigenlijk wel discriminerend is, met de open europese grenzen.

Valt me dik tegen Ibood, dat dit niet in het groot vermeld staat. Zelfs niet bij verzendinformatie…

Dikke misser

Beantwoorden

26 mei 2020 om 23:07
Ben_hoedemakers Gebruiker

Mijn excuses, ineens lukte het wel, zeer vreemd. Ik was ingelogd en het ging niet, met de melding hierboven beschreven. Daarna ineens wel…

Delete mijn comment dus maar…

Beantwoorden

26 mei 2020 om 23:07
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Ben,

Dan zit je waarschijnlijk op de NL pagina, voor de BE pagina klik hier. Dan zou het wel moeten lukken.

Ik lees dat het al gelukt is, goed om te horen!

Beantwoorden

27 mei 2020 om 02:36
JazzySOB Gebruiker

Er wordt bij de VU6670 vermeld dat deze een kachelfuntie zou hebben en dus kan verwarmen. Maar volgens mij is dit toch alleen een ventilator?

Beantwoorden

27 mei 2020 om 12:47
Moderator Jelle Moderator

Goedemiddag Jazzy,

Deze kan inderdaad NIET verwarmen. We passen het aan in de teksten.

Excuses voor het ongemak.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.